perjantai 24. kesäkuuta 2011

Fiinille kupille kaveri

Palataan "normaaliin" kirpparikäyttäytymiseen. Eli viimekertaisella hätäisellä reissulla osui silmiin taas tavaraa. Lähdin etsimään koruja ja hiuslaitteita, mutta niiden anti jäi laihanlaiseksi. Löytyi kuitenkin kermakko, josta olin kovinkin innoissani.

Olen n. 5 vuotta sitten löytänyt kirpparilta kuusi mieleistäni pikkukuppia tasseineen. En aiemmin omistanut lainkaan ns. pyhäkuppeja vaan juotin vieraani aina kahvimukeista. Nuorille tämä järjestely sopi mainiosti, mutta vanhemmat ihmiset kärsivät loppupäivän närästyksestä. Kupit ovat taattua Saksalaista laatua, mutta niiden ikä on minulle mysteeri. Myöhemmin löysin samanlaisia seitsemän, mutta satsissa oli vain neljä lautasta. Tosin on hyvä olla varakuppeja, jos on tällainen mämmikoura kuin minä. :)
Eräällä kirppari ressulla kupit tulivat jälleen mieleeni ja siitä lähtien olen enemän tai vähemän aktiivisesti metsästänyt oikeanlaisia tasseja tuloksetta. Muutama vuosi sitten niitä kuitenkin "käveli" vastaan taas 6kpl (kuppi+alunen) ja arvata saattaa, että mukaanhan nuokin lähti.

Nyt oli ilo ylimmillään (ainahan on, kun teen löytöjä..), kun huomasin loosin nurkassa värisävyiltään tismalleen samanlaisen kermakon. Ei taida kuulua sajaan, mutta sopii noiden kaveriksi kuin nenä päähän. On myös Saksalaista alkuperää.
Johtaako tämä siihen, että seuraavat etsinnän kohteeni ovat sokerikko, leipälautaset ja kannu maidolle?

 Näiden juhlallisten löytöjen myötä on hyvä toivottaa kaikille oikein rentouttavaa juhannusta!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...